چند نكته براي نگهداري تلويزيون ايكس ويژن + نمايندگي مشهد

چند نكته براي نگهداري تلويزيون ايكس ويژن + نمايندگي مشهد هر محصولي داراي عمر مفيد است. اما روش هايي وجود دارد تا بتوان اين عمر مفيد را افزايش داد و به نگهداري هر چه بهتر آن كمك كرد.

اين چند نكته به شما كمك خواهد كرد تا اگر قصد خريد تلويزيون ايكس ويژن در نمايندگي مشهد را داريد و يا از قبل تلويزيون هوشمند ايكس ويژن را خريده ايد، عمر محصول خود را افزايش دهيد و در هزينه هاي خود صرفه جويي كنيد.

چند نكته براي نگهداري تلويزيون ايكس ويژن

  •  از تنظيم كننده يا محافظ ولتاژ استفاده كنيد

يكي از نكات مهم براي افزايش طول عمر يك دستگاه برقي، استفاده از محافظ ولتاژ برق و تنظيم كننده است. اگر تلويزيون هوشمند ايكس ويژن را خريداري كرده ايد در اولين قدم، براي نگهداري تلويزيون ايكس ويژن يك محافظ ولتاژ براي اين محصول خريداري كنيد. محافظ براي مواقعي كه قطعي و اتصالي در جريان برق ايجاد مي شود بسيار مفيد است. چرا كه از اثرات منفي نوسانات برق بر روي تلويزيون ايكس ويژن جلوگيري مي كند و طول عمر مفيد آن را افزايش مي دهد

چند نكته براي نگهداري تلويزيون ايكس ويژن + نمايندگي مشهد

  • اگر تماشا نمي كنيد، حتما دستگاه را خاموش كنيد

خيلي از ما به تلويزيون به عنوان وسيله اي كه بايد هميشه روشن باشد نگاه مي كنيم. حتي خيلي از مردم بايد شبها با صداي تلويزيون روشن بخوابند. اما اين را بدانيد كه به طور متوسط طول عمر تلويزيون حدود 65 هزار ساعت است. يكي از راه هاي افزايش طول عمر تلويزيون، اين است كه اگر تلويزيون ايكس ويژن را تماشا نمي كنيد، حتماه دستگاه را خاموش كنيد.

دقت داشته باشيد كه حالت استند باي تلويزيون به معناي خاموشي كامل دستگاه نيست. چون در اين حالت، برخي قطعات دستگاه در حال كار هستند. بنابراين براي نگهداري تلويزيون ايكس ويژن به جاي حالت استندباي از خاموشي كامل استفاده كنيد. البته يادتان باشد كه براي قطع و وصل كردن تلويزيون از برق، به هيچ وجه سيم را نكشيد و دو شاخه را جدا كنيد.

  •  روشنايي تلويزيون ايكس ويژن را تنظيم كنيد

سعي كنيد سطح روشنايي تلويزيون ايكس ويژن را در حالت متوسط قرار دهيد. اگر تلويزيون ايكس ويژن را در حالت روشنايي حداكثري قرار دهيد، با دو مشكل مواجه مي شويد:

به سلامت چشم خودتان آسيب مي زنيد. بخصوص در محيط هاي كم نور، اگر روشنايي تلويزيون ايكس ويژن بيشتر از روشنايي محيط باشد، چشم شما دچار خستگي خواهد شد.
طول عمر مفيد دستگاه را كاهش مي دهيد. چون تنظيمات روشنايي يا brightness اگر در حداكثر سطح خود باشد، مي‌تواند عمر دستگاه شما را كاهش دهد.

  • ميزان كنتراست تصوير را در حالت استاندارد قرار دهيد

يكي ديگر از راه هاي نگهداري تلويزيون ايكس ويژن، استفاده از كنتراست تصوير استاندارد است. اگر به صورت طولاني مدت از سطح كانتراست بالا استفاده كنيد، تلويزيون مجبور است از قدرت پردازش بيشتري براي اجراي اين فرمان استفاده كند و به پيكسل هاي تشكيل دهنده تصوير هم فشار بيشتري وارد مي شود. بنابراين از طول عمر مفيد آن كم مي شود. براي جلوگيري از بروز اين مشكل دو راهكار داريد:

ميزان كنتراست تصوير را در حالت استاندارد نگه داريد.

اگر كنتراست تصوير را به حداكثر رسانده ايد، هر از گاهي آن را تغيير دهيد.

  • تلويزيون ايكس ويژن را در مكاني با تهويه مناسب قرار دهيد

به طور كلي هر وسيله برقي، به دليل اينكه از مصرف برق زيادي داشته و توليد گرما مي كند؛ نياز دارد كه در مكاني با تهويه مناسب قرار گيرد. يكي از نكته هاي مهم در نگهداري تلويزيون ايكس ويژن، قرارگيري اين دستگاه در مكاني با تهويه مناسب و به دور از رطوبت است.

تهويه مناسب باعث مي شود حتي زماني كه از تلويزيون ايكس ويژن استفاده مي ‌كنيد، مدار داخلي آن خيلي گرم نشده و در نتيجه طول عمر آن افزايش يابد.

  • تميز كردن تلويزيون با پاك كننده ها

هرگز از آب براي تميز كردن تلويزيون استفاده نكنيد. براي تميز كردن تلويزيون ايكس ويژن مي توانيد از پارچه يا محصولات نخي به همراه مقداري از پاك كننده هاي ضد الكتريسيته استفاده كنيد.

البته گرد و غبار ممكن است به داخل محفظه تلويزيون هم ورود كرده و باعث اختلال در عملكرد آن شود. براي جلوگيري از اين امر، مي توانيد از از پمپ هاي خلاء يا جاروبرقي استفاده كنيد.

  • مراحل تميز كردن تلويزيون ايكس ويژن به ترتيب عبارتند از:

ابتدا برق تلويزيون را قطع و دستگاه را خاموش كنيد.
سپس گرم و خاك را از روي تلوزيون با استفاده از دستمال تميز (دستمال هاي مخصوص نانو) و اسپري برداريد.
با دستگاه مكنده يا جاروبرقي گرد و غبار پشت تلويزيون را پاك كنيد.

  • به هيچ وجه تلويزيون را در جاي سرد قرار ندهيد

علت اينكه مي گوييم تلويزيون ايكس ويژن را در جاي سرد قرار ندهيد، اين است كه: هواي سرد باعث ايجاد تراكم رطوبت شده و ممكن است به ساير بخش هاي تلويزيون هم سرايت كند. بنابراين به عنوان يك نكته در نگهداري تلويزيون ايكس ويژن يادتان باشد: كه دستگاه را در جاي سرد قرار ندهيد.

يادتان باشد كه تلويزيون هميشه بايد در محلي مناسب در منزل يا محيط كار باشد. محلي كه:

نور آفتاب مستقيم به تلويزيون نتابد.
دماي محيط سرد نباشد.
در مجاورت تلويزيون، وسايل گرمازا مثل بخاري، شومينه، شوفاژ نباشد.
جريان هوا و تهويه برقرار باشد.

  • اجسام تيز بلاي جان تلويزيون است

يكي ديگر از راه هاي نگهداري تلويزيون ايكس ويژن، دور نگهداشتن اشياي تيز از آن است. جسم تيز بلاي جان صفحه نمايش تلويزيون است كه در اثر برخورد به تلويزيون باعث آسيب‌ديدگي دائمي به آن مي شود.

  • دور نگه داشتن آهنربا و اجسام الكترومغناطيسي از تلويزيون

سعي كنيد تلويزيون ايكس ويژن را از لوازمي مثل آهن ربا، تلفن همراه، فن ها و دستگاه GPS دور نگه داريد. لوازم الكترونيكي و الكترومغناطيسي، ممكن است تصوير تلويزيون را مختل كند. همچنين ممكن است اين لوازم روي حافظه فلش تلويزيون هم تاثير منفي گذاشته و باعث كاهش طول عمر آن شود.

چند نكته براي نگهداري تلويزيون ايكس ويژن + نمايندگي مشهد

  • هنگام حمل تلويزيون ايكس ويژن مراقب باشيد

اگر قصد خريد تلويزيون ايكس ويژن  نمايندگي مشهد  يا قصد جابجايي تلويزيون در منزل را داريد، مراقب باشيد. تلويزيون هاي نسل جديد از صفحات شكننده اي تشكيل شده اند كه در هنگام جابجايي و حمل ان ها بايد مواظب باشيد. اگر به هر دليلي مجبور به جابه‌جايي تلويزيون شديد، مراقب تلويزيون خود باشيد تا ضربه اي به آن وارد نشود.

  • تعمير تلويزيون را فقط به سرويس كار ماهر نماندگي مشهد بسپاريد

هر محصولي بعد از يك مدت كه از استفاده آن مي گذرد، ممكن است نياز به تعمير داشته باشد. تلويزيون ايكس ويژن نيز از اين قاعده مستثني نيست. به دليل اينكه سرويس و نگهداري لوازم الكترونيكي از جمله تلويزيون هوشمند ايكس ويژن، يك كار تخصصي است و نيازمند تجربه و مهارت دارد. بنابراين توصيه مي كنيم كه تعمير تلويزيون ايكس ويژن را به واحد خدمات و پشتيباني اين برند بسپاريد.

شما مي توانيد براي دريافت سرويس خدمات و پشتيباني تلويزيون ايكس ويژن با تكميل فرم ثبت درخواست نصب / تعمير كالا نسبت به تعمير تلويزيون ايكس ويژن اقدام كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.