سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟ SEO از واژه های search engine optimization برداشت شده و به معنای “بهینه سازی برای موتورهای جستجو” است. در سئو، سئوکار با توجه به علم و تجربه خود، فاکتورهای لازم برای بهینه شدن سایت را در آن پیاده سازی کرده و سعی میکند هر صفحه از آن را “روی کلمات” مربوطه، در نتایج جستجو به رتبه بهتری برساند.
الگوریتم گوگل
رتبه بندی نتایج جستجو توسط الگوریتم گوگل تعیین می شود. اگر چه الگوریتم گوگل مخفی باقی مانده است، ولی سالها تجربه کاربران و مدیران سایت در جستجوگرها، منجر به کشف عوامل تاثیر گذار بر روی موتور های جستجو شده است. این عوامل در الگوریتم گوگل را می توان به دو دسته تقسیم کرد: عوامل سئو on-page، عوامل سئو off-site
عوامل سئو On-page
سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟ رتبه بندی وب سایت شما تا حدی توسط عوامل On-page تعیین شده است. معنای سئو On-page چیست ؟ به طور کلی، بهینه سازی وب سایت و محتوا برای بهبود دسترسی و تجربه خوب برای کاربران است. به عبارت دیگر معیارهایی از وب سایت که باعث تحت تاثیر قرار دارن موتورهای جستجو می شوند. این عوامل شامل جنبه های فنی (مثلا کیفیت کد و سرعت سایت شما) و جنبه های مربوط به محتوا، مانند ساختار وب سایت شما و … است.
عوامل سئو On-page چیست ؟
کلمات کلیدی: هر صفحه از وب سایت هدف خاصی را دنبال می کند، بنابراین معمولا با استفاده از کلمات کلیدی می توانیم محتوا و موضوع صفحه را به موتورهای جستجو انتقال دهیم.
تگ عنوان یا <h1>: عنوان صفحه یک فاکتور بسیار مهم به شمار می آید زیرا در صفحه نتایج موتور جستجوو همچنین تب مرورگر قابل مشاهده است. بنابراین باید شامل کلمه کلیدی باشد.
تگ های هدر: اکثر صفحات وب به چند بخش تقسیم میشوند که با تگهای h نمایش می یابند. تگ<h1> می تواند شامل کلمه کلیدی اصلی باشد و دیگر تگها شامل h2 تا h6 دارای کلمات هم معنی با هدف اصلی و موضوع صفحه باشند.
بهینه سازی محتوا: برای بهینه سازی صفحه از نظر سئو، محتوای صفحه وب سایت باید حاوی کلمات کلیدی باشد. اگر به طور پیوسته محتوای بی کیفیت و کوتاه انتشار دهید ممکن است به خاطر انتشار محتوای غیر بهینه، توسط الگوریتم پاندا گوگل امتیاز منفی کسب کنید.
لینک های داخلی : این نوع لینک ها باعث ارتباط صفحات یک وب سایت با یکدیگر می شود. مانند منوها که باعث میشود مهم ترین بخشها و دسته های سایت به کاربران و موتورهای جستجو معرفی شود. همچنین هنگامی که در یک مقاله یا صفحه وب سایتتان به دیگر صفحه ها و یا مقالات موجود در سایت خود لینک می دهید، نوعی از لینک داخلی به شمار می روند.
ساختار آدرس ها: ساختار URL مهم است زیرا کمک می کند تا موتورهای جستجو درک بهتری از محتوا و آدرس صفحه داشته باشند، بر همین اساس می توانید کلمات کلیدی را در URL استفاده کنید تا حتی برای کاربران نیز موضوع محتوای صفحه واضح باشد.
انتخاب نام و توصیف برای تصاویر: تصاویر شما باید از طریق تگ Alt بهینه سازی و قابل توصیف بشوند. اگر عکسی را در صفحه وب سایت خود استفاده می کنید باید متنی حاوی توضیحات برای عکس نیز در همان صفحه قرار دهید.
عوامل سئو Offsite چیست ؟
علاوه بر عوامل On-page، عوامل دیگری نیز بر سئو سایت تاثیر دارد که بر خلاف سئو On-page، این عوامل کاملا خارج از سایت اتفاق میافتد که مهترین آنها عبارتند از :
- ساخت لینک خارجی
- فعالیت در شبکههای اجتماعی
- مقاله نویسی
- کامنت گذاری در سایتها
- ارسال پست در انجمنها
- …
سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟ ساخت لینک خارجی به معنای ارائه راهکارهای برای دریافت لینک از دیگر سایت ها می باشد. ساخت لینک، پرطرفدارترین و تاثیرگذارترین عامل رتبه بندی در بهینه سازی Offsite به شمار می رود. از طرفی دیگر شبکه های اجتماعی می توانند بخشی از استراتژی شما در بهینه سازی Offsite به شمار بروند و همچنین شکلی از ساخت لینک خارجی را داشته باشند. ایجاد پروفایل و به اشتراک گذاری مقالات از جمله کارهای است که می توان در شبکه های اجتماعی انجام داد.
تکنیکهای سئو چیست ؟
تکنیکهای بهینه سازی سایت به دوبخش کلی تقسیم شده اند :
بهینه سازی کلاه سفید
سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟
- با رویه ها و استانداردها موتورهای جستجو تطابق دارند.
- محتوای نامناسب یا کپی ارایه نمیشود.
- محتوای تولید شده صرفا برای موتورهای جستجوساخته نشده است.
بهینه سازی کلاه سیاه
تکنیک های سئو کلاه سیاه بر این اساس شناخته میشوند:
- تلاش برای بهبود رتبه با فریب موتورهای جستجو
- هدایت کاربران به یک صفحه که محتوای آن با عنوان آن در موتورهای جستجو مرتبط نیست
- مخفی کردن متنها، استفاده از رنگ پس زمینه برای متن یا لینک ها ، استفاده از فونت ریز و کوچک که کاربر قادر به خواندن متن نیست.
- استفاده بیش از حد کلمات کلیدی و قراردادن کلمات کلیدی بی ربط به محتوای سایت
- ایجاد صفحات با کیفیت پایین و محتوای بسیار کم که با کلمه کلیدی و لینکهای زیادی پر شدهاند.
- سه شنبه ۳۱ مرداد ۰۲ ۰۹:۵۶ ۳۰ بازديد
- ۰ نظر