جلسه مشاور بازاریابی و فروش با مشاور حرفه ای، مشاوره فروش به معنی تبیین و تدوین استراتژی های فروش و بازاریابی، مهندسی فروش، عارضه یابی فرآیند فروش، قیمت گذاری، تعیین اهداف و استراتژی ها، کشف بازارهای جدید، بررسی وضعیت رقبا، تدوین نقشه راه تیم فروش، آموزش تیکنیک های حرفه ای فروش، ارتباط موثر با مشتریان و ایجاد مشتریان وفادار و … است. کسب و کارهایی که در بخش فروش خود دچار بحران شده اند با بهره گیری از خدمات مشاوره فروش می توانند تاکتیک ها و استراتژی های مناسبی را در برخورد با بازار و مشتریان اتخاذ کنند.
وظایف مشاور فروش چیست؟
- مشاور فروش به عنوان واسطه ای بین شرکت و مشتری قرار دارد و به دنبال برقراری ارتباط تجاری بلند مدت بین طرفین است.
- مشاور فروش در جایگاه خود می تواند به عنوان راهنما کننده یک شخص یا یک سازمان فعالیت داشته باشد.
- مشاور فروش می تواند به صورت ساعتی، پروژه و یا استخدامی در خدمت شرکت ها و سازمان ها قرار گیرد.
- وظیفه اصلی یک مشاور فروش شناخت نیازهای مشتریان و جمع آوری اطلاعات مربوطه در حیطه محصولات و خدمات شرکت است.
- مشاور فروش باید توانایی شناخت دقیق و درک نقاط قوت و ضعف خدمات و محصولات شرکت را داشته باشد.
- مشاور فروش باید تکنیک های فعلی فروش سازمان را بررسی و آن ها را با تکنیک های مناسب و بهینه تری جایگزین نماید.
- مشاور فروش باید استراتژی های آموزشی تیم فروش را مشخص و بر مبنای آن برنامه ریزی آموزشی برای مدیران فروش تبیین نماید.
- پیشنهاد راهکارهایی در جهت افزایش اعتماد و اطمینان مشتریان به سازمان.
- مشاور فروش وظیفه همکاری در مصاحبه و استخدام نیروهای فروش را برعهده دارد.
- آموزش تخصصی تیم فروش در صورت توافق طرفین بر عهده مشاور فروش خواهد بود.
- مشاور فروش باید طرح ها و برنامه های فروش تدوین شده را طبق برنامه جامع فروش سازمانی اجرا و ارزیابی نماید.
- کلیه فعالیت های تیم فروش باید با هدف افزایش فروش زیر نظر مشاور فروش باشد.
- جلسات تصمیم گیری و مشورت با حضور مدیران سازمانی برگزار شود.
- هدف گذاری در فروش و قیمت گذاری محصولات و خدمات با توجه به چارچوب ها و بودجه سازمانی تعیین می شود.
- بررسی و تحلیل رقبا و بازار و پیش بینی رفتار آنها در آینده توسط مشاور فروش و بازاریابی صورت می گیرد.
نکات طلایی مشاوره فروش
- شناخت مزایای محصولات سازمان
- تدوین استراتژی فروش
- تبیین مشتریان و بازارهای هدف و چگونگی جذب مشتری
- آموزش نیروهای فروش مطابق با استراتژی های تدوین شده
- گسترش شبکه ارتباطی سازمان با افراد
- بررسی وضعیت کنونی بازار
- بررسی جایگاه شرکت و رقبا در بازار
- ایجاد نوآوری در محصولات و خدمات سازمان
مدیریت فروش چیست؟
فروش قلب تپنده سازمان است. اگر فروش شرکت موفق نباشد همه بخش های سازمان با چالش رو به رو می شوند. فرآیند فروش نیازمند طراحی سیستم یکپارچه و پویایی است که بر اساس طرح توجیهی کسب و کار تهیه و طراحی می شود. بازاریابی پیش نیاز فرآیند فروش است به همین علت پیش از اجرای برنامه های فروش لازم است سازمان شما از نظر تیم بازاریابی، توانایی و استراتژی های بازاریابی از جمله محصول، بازار، رقبا، تبلیغات، کانال های توزیع، مشتری و … دارای سیستمی یکپارچه و قوی باشد.جلسه مشاور بازاریابی و فروش با مشاور حرفه ای مدیریت فروش، فرآیند ایجاد تیم فروش، تدوین برنامه های فروش، هماهنگ کردن تکنیک های فروش و هماهنگ سازی برنامه های عملیاتی برای پیاده سازی است که به سازمان ها برای رسیدن به اهداف بازاریابی و فروش کمک می کند.
جدیدترین روش های مدیریت فروش
- برقراری روابط بلند مدت با مشتریان
- ایجاد ساختار سازمانی چابک و پویا
- حذف موانع عملکردی درون سازمانی
- استفاده از فناوری های جدید برای موفقیت در فروش
- ارزیابی عملکرد کارشناسان فروش در فعالیت ها و نتایج
- استفاده از نظرات مشاور فروش در تصمیم گیری های سازمانی
- دوشنبه ۰۶ شهریور ۰۲ ۱۴:۲۹ ۲۵ بازديد
- ۰ نظر